Kontrast:

Regulamin programu

REGULAMIN PROGRAMU OK ZESZYT

 

§1

POSTANOWIENIA OGÓLNE

 

1. Niniejszy regulamin określa zasady uczestnictwa w programie OK zeszyt- zwanym dalej
w treści regulaminu programem.

2. Podmiotem prowadzącym i realizującym program jest Fundacja Centrum Edukacji Obywatelskiej z siedzibą w Warszawie, przy ul. Noakowskiego 10, zwane dalej CEO.

3. Uczestnikami programu mogą być szkoły z całej Polski, z każdego poziomu nauczania.

4. Rekrutacja do programu odbywa się na zasadzie kolejności zgłoszeń poprzez formularz zgłoszenia podany na stronie sus.ceo.org.pl.

5. Każdy zgłoszony do kursów nauczyciel zobowiązany jest do akceptacji i przestrzegania regulaminu kursu internetowego. Niestosowanie się do zapisów regulaminu kursu internetowego jest podstawą do usunięcia nauczyciela z listy uczestników kursu.

6. Zgłoszeni nauczyciele, maksymalnie w ciągu siedmiu dni roboczych od terminu zakończenia rekrutacji, otrzymają mailowe potwierdzenie akceptacji zgłoszenia, będące potwierdzeniem uczestnictwa w programie.

7. Opłatę za program, nauczyciel, szkoła (lub samorząd lokalny) wnosi po otrzymaniu faktury, wystawionej zgodnie z podanymi w zgłoszeniu danymi. Faktura wysyłana jest na adres płatnika w ciągu 3 tygodni od akceptacji zgłoszenia szkoły do programu lub zgodnie
z wybraną w formularzu zgłoszeniowym datą. Informacje o wysokości opłat za uczestnictwo w programie zamieszczone są na stronie internetowej programu.

8. W razie rezygnacji z udziału w programie PRZED rozpoczęciem kursów, CEO zwraca pełen koszt zgłoszenia. Zwrot kosztów PO rozpoczęciu kursów jest możliwy, również
w przypadku rezygnacji tylko części zgłoszonych nauczycieli przez szkołę.

9. Zamiana zgłoszonego do udziału w kursie nauczyciela na inną osobę (tylko w obrębie tego samego kursu) jest możliwa jedynie przed rozpoczęciem kursów i w pierwszych 4 tygodniach ich trwania. Jakiekolwiek zamiany na liście uczestników w terminie późniejszym nie są możliwe.

10. Uczestnicy kursu OK zeszyt będą pracować w grupach nauczycieli tego samego lub pokrewnego przedmiotu. Kurs będzie prowadzony na specjalnej platformie internetowej
i platformy blogowej (możliwość wypowiadania się na blogu jest możliwa tylko dzięki dla uczestników kursu)oraz webinariów. Dodatkowo (do wyboru) uczestnicy będą mogli wziąć udział w organizowanych regionalnie konferencjach konsultacyjnych lub w webinariach. Konferencje mogą odbywać się przed rozpoczęciem kursu internetowego.

11. Kurs będzie miał kilka modułów, w trakcie, których uczestnicy zapoznają się
z przedstawionym materiałem pomocniczym, zaplanują działania i przeprowadzą je w swojej klasie szkolnej. Główna aktywność uczestników w kursie polegać będzie na dzieleniu się materiałami, zdjęciami i doświadczeniami w grupach nauczycieli uczących tego samego lub pokrewnego przedmiotu.  Każdy z uczestników będzie miał opiekuna-konsultanta (O-K). Będą nimi doświadczeni nauczyciele, którzy sami pracowali już z OK zeszytem i zostali przygotowani do pełnienia tej roli. Początkowe moduły dotyczyć będą przygotowań i planów związanych z prowadzeniem OK zeszytu. Od drugiego semestru uczestnicy rozpoczną pracy z OK zeszytem w klasach szkolnych. 

 

12. Uczestnicy programu (szkoła oraz poszczególni nauczyciele uczestniczący w kursie i ich klasy, z którymi pracowali wdrażając OK zeszyt), którzy spełnią wszystkie wymogi formalne programu, otrzymają zaświadczenia o uczestnictwie w programie/kursie z uwzględnieniem czasu trwania kursu i liczby godzin, dyplom uznania za rok nowatorskiej pracy z OK zeszytem.

13. Każdy uczestnik programu akceptuje i wyraża zgodę na postanowienia niniejszego regulaminu.

Program trwa od października 2016r do czerwca 2017 r.

14. W sprawach nie uregulowanych niniejszym regulaminem mają zastosowanie odpowiednie przepisy kodeksu cywilnego oraz inne stosowne przepisy prawa polskiego.

 

§2

OPŁATY ZA UCZESTNICTWO W PROGRAMIE

 

1.Uczestnik (samorząd lub szkoła) zobowiązany jest do wniesienia opłaty za uczestnictwo
w Programie.

Koszt uczestnictwa jednej osoby wynosi 350 zł. Płatne w dwóch ratach: po rozpoczęciu kursu,w połowie października 2016 (175 zł) i w lutym 2017 roku (175 zł).

 

W przypadku zgłoszenia 4 i więcej nauczycieli z jednej szkoły, koszt udziału wynosi275 zł za każdego nauczyciela. Płatne w dwóch ratach: po rozpoczęciu kursu, w połowie października 2016 (137,50 zł) i w lutym 2017 (137,50 zł).

 

W przypadku nauczycieli ze szkół biorących udział w programie CEO – SUS, Laboratoria
i Klub SUS, koszt udziału wynosi 150 zł. Płatne w dwóch ratach: po rozpoczęciu kursu,
w połowie października 2016 (75 zł) i w lutym 2017 roku (75 zł).

 

 

§3

REZYGNACJA Z UDZIAŁU W PROGRAMIE

 

1. Zgłoszenie rezygnacji musi zostać wysłane pocztą tradycyjną na adres:

Fundacja Centrum Edukacji Obywatelskiej

Program OK zeszyt

ul. Noakowskiego 10

00-666 Warszawa

 

§4

OCHRONA WŁASNOŚCI INTELEKTUALNEJ

 

1. Prawa autorskie majątkowe do materiałów edukacyjnych powstałych na użytek i w trakcie programu posiada CEO.

2. CEO zapewnia sobie możliwość podpisania materiałów powstałych w czasie programu nazwiskiem autora materiału.

3. Prawem autorskim chronione są teksty, grafiki, zdjęcia, dźwięki, filmy i inne materiały powstałe w ramach programu, jak również szata graficzna oraz wybór i układ treści
z opublikowanych materiałów edukacyjnych i promocyjnych programu.

4. Teksty opublikowane na platformie CEO, jeśli przy konkretnym tekście nie zaznaczono inaczej, można wykorzystywać na licencji Creative Commons, Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska. Wolno: kopiować, rozpowszechniać, odtwarzać i wykonywać utwór na następujących warunkach: uznanie autorstwa — utwór należy oznaczyć w sposób określony przez Twórcę lub Licencjodawcę, użycie niekomercyjne — nie wolno używać tego utworu do celów komercyjnych, bez utworów zależnych — nie wolno zmieniać, przekształcać ani tworzyć nowych dzieł na podstawie tego utworu. Dokładny opis licencji znajduje się na stronie:

http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/.

5. Z chwilą nadesłania przez uczestników programu do CEO utworów: zdjęcia, grafiki, tekstu, filmu, nagrania dźwiękowego lub innego materiału edukacyjnego, na CEO przechodzą nieodpłatnie autorskie (niewyłączne) prawa majątkowe do utworu (pracy) w zakresie:

5.1. utrwalania i zwielokrotniania nadesłanego utworu/-ów - wytwarzanie egzemplarzy utworu bez względu na technikę (np. techniką drukarską, reprograficzną, zapisu magnetycznego, cyfrową), ilość i wielkość nakładu;

5.2. w zakresie obrotu oryginałem albo egzemplarzami, na których utwór utrwalono, wprowadzanie do obrotu, najem, użyczenie oryginału albo egzemplarzy, nadawanie drogą przewodową i bezprzewodową, wystawianie, odtworzenie, reemitowanie, publiczne udostępnianie utworu w taki sposób, aby każdy mógł mieć do niego dostęp w miejscu i czasie przez siebie wybranym, rozpowszechnianie w nieograniczonym nakładzie i zasięgu terytorialnym, wprowadzenie korekty i redakcji tekstu, dokonywanie skrótów i opracowań, wykorzystanie utworu lub jego fragmentu do innego celu, np. adaptowanie do wydawnictwa książkowego, materiału promocyjnego CEO, artykułu prasowego; oraz prawa pokrewne z zastrzeżeniem między innymi ujawnienia nazwiska Autora (Autorów) w sposób zwyczajowo przyjęty oraz z obowiązkiem przekazania Autorowi 1 egzemplarza autorskiego każdego wydania. Przeniesienie autorskich praw majątkowych do nadesłanego utworu (pracy) powoduje przeniesienie na CEO własności nadesłanego egzemplarza tego utworu bez względu na formę, w jakiej został dostarczony.

6. Uczestnik programu zobowiązuje się nie nadsyłać materiałów, które naruszają prawa do wizerunku i prawa autorskie osób trzecich. W przeciwnym razie ponosi pełną i wyłączną odpowiedzialność wobec osób, których prawa naruszył.

7. W przypadku podejrzenia o plagiat (przytoczenie cudzej pracy z pominięciem cudzysłowu
i podania nazwiska autora), opiekun konsultant lub uczestnik przedstawia prowadzącemu kurs tekst, którego całość lub część jest plagiatem wskazując źródło. W przypadku niemożności wskazania źródła, prowadzący kurs uznaje tekst jako plagiat na podstawie analizy porównawczej tekstu z innymi pracami uczestnika. Uczestnik, który przedstawia cudzy tekst jako własny, proszony jest o usunięcie tekstu lub podanie właściwego autora. W przypadku, gdy po raz drugi w trakcie trwania kursu przedstawia cudzy tekst jako własny, zostaje skreślony z listy uczestników kursu.

 

§5

OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH

 

1. Wszystkie dane osobowe są zbierane, przetwarzane i udostępniane na zasadach zgodnych
z obowiązującym w Rzeczpospolitej Polskiej prawem.

2. Administratorem danych osobowych zbieranych podczas realizacji programu jest Centrum Edukacji Obywatelskiej z siedzibą w Warszawie, ul. Noakowskiego 10.

3. Uczestnik programu podaje swoje dane osobowe dobrowolnie.

4.Uczestnik programu wyraża zgodę na przetwarzanie przez CEO swych danych osobowych udostępnianych podczas realizacji programu w celach komunikacyjnych, historycznych, naukowych, dydaktycznych, statystycznych, sprawozdawczości wobec sponsorów i organów nadzorujących działalność CEO oraz przedstawienia oferty programowej CEO.

5. Uczestnik programu wyraża zgodę na rozpowszechnienie przez CEO swych danych

w zakresie: imię, nazwisko, nazwa i adres szkoły w której pracuje, w przypadku wykorzystania materiałów nadesłanych przez uczestnika na polach eksploatacji zgodnie z § 2 ust. 5 niniejszego regulaminu.

6. Na zasadach przewidzianych przepisami ustawy o ochronie danych osobowych z dnia 29 sierpnia 1997 roku użytkownik ma prawo dostępu do swoich danych, ich poprawiania oraz żądania zaprzestania ich przetwarzania.

7. Żądanie zaprzestania przetwarzania danych jest równoznaczne z rezygnacją z udziału
w programie.

 

§6

POSTANOWIENIA KOŃCOWE

 

1. Wszelkie uwagi i zgłoszenia dotyczące naruszeń niniejszego regulaminu należy przesyłać na adres poczty elektronicznej kierownika kursu internetowego: michal.szczepanik@ceo.org.pl lub na adres pocztowy CEO: ul. Noakowskiego 10, 00-666 Warszawa z dopiskiem: uwagi do regulaminu programu OK zeszyt.

2. CEO zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian w niniejszym regulaminie. Wszelkie zmiany stają się obowiązujące w momencie powiadomienia uczestników programu poprzez przesłanie informacji o zmianie za pośrednictwem poczty elektronicznej oraz po opublikowaniu zmian w regulaminie na stronie internetowej programu.